lørdag den 5. juni 2010

Fiona færdig

Så blev Fiona vasket og tørret.

Mathilde stillede gerne op som model. Ved godt at trøjen ikke lige passer til, men den blev altså bare prøvet uden på det, hun lige havde på.




Faktaboks:
Model: Fiona fra Rasmilla i str. 2 år. Jeg har forlænget den 2 mønsterrapporter, så det blev mere en kjole end en tunika. Dermed kan den jo bruges i længere tid :-)
Garn: 60-70 gram lys og mørk blå fra Holst garn (min køkkenvægt er i udu). Det er fyldt med spindelolie, når man strikker med det, men der sker en forvandling, når det bliver vasket. Det bliver helt vildt lækkert.
Hot?: Alle kjoler er et hit her i huset. Denne er ingen undtagelse. Var lidt bekymret for om den blev for bred, men synes den er blevet rigtig fin.

Det kan da være at moderen skal have en også? Så kan vi svanse gennem byen i ens tøj :-) Tror så bare, at den skal være omvendt i farven, og så vil jeg strikke den rundt. Er altså ikke så god til at få tingene gjort færdig, når der skal syes.

6 kommentarer:

Signe sagde ...

Ej, hvor er den blevet fin. God idé med at strikke rundt.

Fríða sagde ...

den er bare så söd den model, mon ikke jeg skulle strikke flere af den. og god idé med match til moderen, I vil sikkert vække opsigt i byen.
kh.fra Island
Frida

Merete sagde ...

Hvor er den flot og skønne farver.
Merete

Mette G. sagde ...

Hvor er de fine. Jeg har strikket rundt - gider heller ikke at sy sammen ;-)

Nette sagde ...

Det er blevet fin.
Den første, jeg strikkede, var også lige efter opskriften. Den næste og næste igen valgte jeg at strikke rundt.
Det kunne være sejt at rende rundt med og matche hinanden her i sommerlunen, så længe du bare lovet ikke at tage en sut i munden også :-)

Lisbeth sagde ...

Det lover jeg Nette :-)