fredag den 30. juli 2010

Mathilde 2 år




Har idag fejret min dejlige, smukke, livsglade og viljestærke datters 2 års fødselsdag. ( det er kusine Nikoline i baggrunden)

Har haft en dag med knald på;
Mathilde skulle have en masse frugtstykker med i vuggestue, så de kunne lave frugtspyd til formiddagsmad.
Da jeg jo har skrottet min dejlige bil, er det på cykel, der bliver hentet og bragt børn. 6 km bliver der tilbagelagt, når jeg skal aflevere dem begge.
Kom drivvåd hjem pga. regnen og gik i gang med at gøre klar til det store fødselsdags rykind her i eftermiddag.
Der skulle ryddes op, støvsuges og vaskes gulve, koges kartofler til kartoffelsalat, bages boller og laves rabarbergrød til lagkagen.

Til middag kom min svigermor og kørte mig ind til byen, så jeg kunne købe en masse is. Derfra ud til Laurits´børnehave, hvor vi skulle sige farvel til pædagogerne. Han skal starte i fritteren på mandag. Jeg fik kun lidt grød i halsen, da vi sagde farvel, og måske på gensyn, hvis Mathilde får lov til at komme derud.

Hjem igen, hvor gulvene skulle vaskes og der skulle dækkes bord. Laurits lagde billet ind på gulvvasken, men der gik ikke mange minutter inden han ikke gad det mere...
Mine forældre kører faktisk forbi vuggestuen på vej herud, så de tog Mathilde med hjem.

Huset blev fuldt af mennesker, og så gik det lige pludselig op for Laurits, at det var sidste gang han havde leget med vennerne i børnehaven. Han græd noget, selvom han også glædede sig til at få nye venner.

Føler mig lidt som Supermom, der skal klare det hele på den halve tid, men kors hvor har det været en god dag..

2 kommentarer:

EnHeberg sagde ...

Så længe det har været en god dag, skal det nok gå det hele :)
Husk at fortælle Laurits at man stadig godt kan lege sammen, selvom man ikke går i børnehave sammen mere eller går i hver sin skole :)

GOWRY sagde ...

Iiih, tillykke med den lille sukkermus :)