torsdag den 2. april 2009

Hvem siger det er afslappende at ha' barsel??

Jeg sidder og prøver at falde ned efter en lidt for hektisk dag, samtidig er jeg så træt, at jeg ikke kan rejse mig op..

I formiddags var jeg i mødregruppe. Jeg har været heldig at blive sat sammen med en flok dejlige piger, jeg helt klart vil have kontakt med i lang tid.
Desværre skete der det, der bare ikke må ske; en af drengene fik kogende vand over sin ene fod. Så mens vi var 2, der holdt ham og pøsede køligt vand på en fod, hvor huden hang i laser, fik moren ringet 112, og han kom med udrykning til sygehuset.
Vi hørte fra dem sidst på eftermiddagen, hvor han efter omstændighederne havde det godt. Han har fået en 2. gradsforbrænding.
Da ambulancen var kørt satte vi os ned, nogle af os tog en øl (vi trængte) og fik snakket det igennem.

Direkte derfra og videre ned i butikken, der er under ombygning. Der er genåbning i morgen, så jeg havde lovet at komme ned og hjælpe med det sidste i udstillingen.
Mathilde sov i barnevognen ved bagindgangen imens.

Kl 16 kørte jeg fra butikken og afleverede Mathilde hos svigermor, der havde hentet Laurits i børnehaven. Børnene skulle spise derude og så kørte de dem hjem hertil, så de kom i deres egne senge i nat.

Derfra videre til universitet og min HDO forelæsning. Meget apropos var pensum stress og stresshåndtering.

Var hjemme kl. 21 og får sagt pænt tak for hjælpen til svigermekanikken, og undskyld at autostolen ikke kom ud af min bil.. ( Svigermor gik med barnevognen herud 2.5 km).

Gemalen er lige kommet hjem fra arbejde 22.30.

Hvem siger at det er afslappende at have barsel???

2 kommentarer:

Karin Grøn sagde ...

Det lyder til at have været en dag af de værre. Sikke en fart du har på. Håber I får lige så meget glæde af mødregruppen som vi har haft. Vi har med min ældstes mødregruppe holdt sammen i ialt 22 år før den faldt fra hinanden, men vi regner nu med at prøve at samles i år for da har vi " sølvbryllup" og har kendt hinanden i 25 år.

Nette sagde ...

Det er da ikke spor afslappende. Hvem siger det?
Jeg NØD det, men med et barn, der så og sige aldrig sov i dagtimerne, var det faktisk ret stressende. :-)

Godt den lille mand efter omstændigehederne har det godt. Det lyder ikke som en sjov oplevelse. Kunne forestille mig, det skar ind i hjertet på jer alle.