mandag den 16. maj 2011

Nyt garn

Jeg var en lynhurtig tur på Saltum Uldfestival i går. Jeg skulle bare lige have lidt af Geilsk tynde uld, som suplement til det, der kommer i overskud fra Miss Beezy, som stadig ikke er færdig.. :-( Den trækker virkelig tænder ud.


Jeg fik disse skønne farver, der kombineret med mørk grøn, bliver en fin kjole til Mathilde. Jeg synes dog, det er halvdyrt det garn.
Det var også ensbetydende med, at jeg ikke købte det læææækreste garn ever. Jeg faldt over en blanding af silke og merino, der bare var så blødt, at det ikke kan beskrives. Kan ligefrem mærke, hvor lækkert et tørklæde/sjal, der kunne komme ud af sådan et bundt på 100 gram. Gramsede på det hele 2 gange, og var SÅ tæt på at købe et fed. Betænkte mig dog, da mine hylder bugner med garn, og mit hoved er ved at sprænges med idéer.
Lige pludselig en dag, kan jeg bare ikke leve uden det garn. Lige nu kan jeg dog godt.

Mine forældre var i Island her lige efter påske, og jeg fik sagt meget direkte til mor, at hvis hun fandt noget garn hvor gramsefaktoren var i top, måtte hun ikke tøve med at købe.
Hun tog disse 3 nøgler med hjem til mig.



Jeg tror lige, jeg ved, hvilket tørklæde, det skal bruges til.

5 kommentarer:

Sascha sagde ...

Uh Einband er bare SÅ lækkert et garn. Har selv lavet et par tørklæder/sjaler i det, og de er alle en del af ynglings tilbehøret, når jeg skal ud af døren.

Har senest lavet Brimnes Lace Shawl
af Evelyn A. Clark, som er lavet specielt til garnet. Som alles hendes opskrifter er den her super lækker at følge og resultatet noget så yndigt. Du kan finde opskriften ind på Ravelry :)

EnHeberg sagde ...

Fine køb på smutturen :) Jeg synes, det er så træls, den mindste størrelse på Tankestreg er 2 år, men måske kan jeg trylle lidt...
Hvor var det total lækre garn fra?
Så flot garn, du har fået. Mon det er til Camomille?

Lisbeth sagde ...

Sascha, det er et rigtig flot sjal. Det kunne faktisk se godt ud med den grønne som kant.
Havde forestillet mig Andrea's shawl, men måske garnet er lige tyndt nok?!
http://www.ravelry.com/patterns/library/andreas-shawl

Camomille kommer på pindende på et tidspunkt. Det er sikkert og vist.

Sascha sagde ...

Tror du har ret i at Einband vil være for tyndt til andreas shawl (selvom det er virkelig preeeeetty).

Kanten på Brimnes er freather and fan mønster, så tror det vil se super fint med det grønne som du siger. Du ku os lave den del i striber af grønt og gråt.

Lisbeth sagde ...

Skal vist have nærlæst opskriften. Farvefordelingen kommer an på garnforbruget tror jeg. Tak for inspirationen :-)